KURS PROGRAMOWANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY WSTĘP DO PROGRAMOWANIA

 

INTRODUCCIÓ A LA PROGRAMACIÓ

Batxillerat (de 15 a 18 anys)

 

 

DESCRIPCIÓ DEL CURS D’INTRODUCCIÓ A LA PROGRAMACIÓ

El curs, d’una duració de 2 semestres, és la introducció a la programació “real”. En l’exemple d’un llenguatge modern, C#, desenvolupat per Microsoft, s’analitzen els seus elements bàsics com variables, constants, sentències condicionals, bucles, mètodes, classes, etc. Aquests elements s’utilitzen per a crear projectes pràctics molt interessants. A més, l’estudiant aprèn els conceptes bàsics de la creació de videojocs amb Unity, els conceptes bàsics de l’ús segur d’Internet i el hacking i els aspectes bàsics de la creació d’aplicacions mòbils en l’entorn d’Android. Després de completar el curs, cada participant rebrà un certificat que confirma la seva participació.

 

PROGRAMA DEL CURS D’INTRODUCCIÓ A LA PROGRAMACIÓ

1. Introducció al llenguatge C# i a l’entorn de la Visual Studio Community. Aplicació de la calculadora.

2. Variables. Una aplicació de classe “eco”.

3. Constants i aplicacions matemàtiques. Aplicació que calcula camps i circuits de figures.

4. Introducció a Winforms. Fosa. Aplicació de finestra que calcula la mitjana del semestre i l’Índex de Massa Corporal (IMC).

5. Operadors matemàtics i lògics: creixement, decreixement. L’aplicació “Sistema d’inici de sessió”. Quiz.

6. Instruccions condicionals if. Aplicació de finestra que calcula els beneficis de l’empresa.

7. Instruccions condicionals if (continuació). Aplicació “Ski Jumping”.

8. Instruccions condicionals Switch. El joc “Arena” i l’aplicació “Restaurant”.

9. Instruccions condicionals Switch (continuació). Introducció al bucle i aplicació “visor de fotos”.

10. Bucles (for, while, do... while). Aplicació per a generar claus de joc aleatòries. Quiz.

11. Bucles (continuació). L’aplicació aleatòria “Bola de vidre” i el joc “21”.

12. Taulers. L’aplicació “Cine” i l’aplicació de loteria aleatòria.

13. Mètodes. El programa “Sala d’exposició de cotxes”.

14. Mètodes (continuació). El joc “tic-tac-toe”.

15. Repetició. Quiz. “El joc del laberint”.

16. Recordatori del material del primer trimestre.

17. Introducció a la programació orientada a objectes - classe i constructor.

18. Herència.

19. Consolidació d'informació sobre programació orientada a objectes. Quiz.

20. L'aplicació "protector de pantalla".

21. L'aplicació "Coder".

22. El teu propi navegador d'internet.

23. El teu propi cercador d'internet (continuació).

24. Sistema de gestió de biblioteques de llibres i jocs

25. Sistema de gestió de biblioteques de llibres i jocs (continuació).

26. Sistema de gestió de biblioteques de llibres i jocs (continuació). Quiz.

27. Introducció al hacking: creació d’un programa per a omplir el disc.

28. Introducció al hacking: aplicació per a veure les contrasenyes d'inici de sessió del joc Tibia.

29. Introducció a Android - la primera aplicació mòbil.

30. Introducció a Unity3D: el primer joc tridimensional. Distribució de certificats.

 

Cada tema és impartit a través de la creació d'aplicacions pràctiques.

Després de completar el curs "Introducció a la programació" proposem la participació en especialitzacions:

1) Creació de jocs - Unity3D.

2) Hacking i creació de llocs web.

3) Jocs i aplicacions mòbils - Android.

 

Coneixements adquirits durant el curs d’introducció a la programació:

1. Iniciació en el programa Visual Studio, compilació i depuració

2. Coneixement dels tipus de dades bàsiques: int, string, double, float, bool.

3. Capacitat de programar operacions aritmètiques simples en diferents tipus de dades.

4. Coneixement d’instruccions condicionals: if i switch.

5. Capacitat de programar el while, do... while i for.

6. Coneixement de taules

7. Coneixement dels mètodes que retornen i accepten problemes.

8. Capacitat per a crear classes amb camps i mètodes.

9. Coneixement dels constructors i la seva utilitat.

10. Capacitat de crear el vostre propi navegador web i el seu software utilitzant la plataforma WinForms.

11. Possibilitat de programar un protector de pantalla.

12. Creació d’una aplicació àmplia per a la gestió de biblioteques: software d’interfície gràfica, lògica per a afegir i eliminar elements i guardar-los en un arxiu.

13. Creació d’un virus simple que crea una gran quantitat d’arxius que omple el disc.

14. Coneixement bàsic de l’entorn d’Android Studio, dissenyat per a crear aplicacions per a mòbils.

15. Capacitat de crear una aplicació simple per a Android utilitzant Google Maps.

16. Coneixements bàsics de l’entorn per a crear jocs d’Unity3D en dues i tres dimensions.

 

DATES DEL CURS:

Les dates exactes del curs estan disponibles en el formulari d’inscripció.

 

NOMBRE DE PARTICIPANTS:

5-12 persones